general information

اطلاعات عمومی در همه حوزه ها

general information

اطلاعات عمومی در همه حوزه ها

آموزش استخراج ارزهای دیجیتال

آموزش استخراج ارزهای دیجیتال

استخراج ارزهای دیجیتال، روشی برای تأیید تراکنش‌ها در یک دفتر کل دیجیتال برای یک بلاکچین با استفاده از ماشین‌هایی با قدرت محاسباتی گسترده است. استخراج ارز دیجیتال کاری است که هر فرد یا سازمانی می تواند با منابع سخت افزاری و نرم افزاری کافی انجام دهد، اما گسترش استخراج و افزایش هزینه ها این کار را برای تازه واردان به تدریج دشوار می کند.

این مقاله به استخراج ارزهای دیجیتال، نحوه عملکرد آن، بهترین اپلیکیشن‌های استخراج و اینکه آیا این یک مدل کسب‌وکار در سال 2022 سودآور است، می‌پردازد.

استخراج ارز دیجیتال فرآیندی است که در آن رایانه‌های تخصصی، که به عنوان ریگ استخراج نیز شناخته می‌شوند، تراکنش‌های بلاکچین را برای یک رمزارز خاص تأیید می‌کنند و به نوبه خود، پاداش استخراج را برای تلاش محاسباتی خود دریافت می‌کنند.

 

ذخیره سازی استخراج: ریگ ها و استخرها

بلاکچین ها به شبکه گسترده ای از ماشین ها برای تأیید و ذخیره تراکنش ها برای پشتیبانی از دفتر کل دیجیتال توزیع شده ارزهای دیجیتال جهانی نیاز دارند. ریگ از جدیدترین پردازنده‌ها (مانند GPU، FPGA یا ASIC) استفاده می‌کنند. استفاده از رایانه های شخصی استاندارد به عنوان تجهیزات ماینینگ توصیه نمی شود، زیرا اکثر آنها فاقد قدرت محاسباتی برای رسیدگی به پردازش های سطح استخراج هستند.

با یک استخر، گروهی از ماینرها می‌توانند تلاش‌های محاسباتی، نرخ‌های هش نام ‌گذاری شده را برای برنده شدن جوایز تراکنش و تقسیم درآمدها بر اساس مشارکت، ترکیب کنند.

 

استخراج ارزهای دیجیتال چگونه کار می کند؟

استخراج ارزهای دیجیتال نحوه رقابت ماینرها برای اثبات کار محاسباتی خود در ازای دریافت پاداش بلاک ها است. پس از یک سری تراکنش‌ها برای یک ارز دیجیتال خاص، یک بلوک با توابع هش رمزنگاری مرتبط حاوی داده‌های تراکنش برای شبکه P2P بلاکچین قابل مشاهده می‌شود.

 

مجموعه‌های رقیب ریگ از قابلیت‌های پردازشی با کارایی بالا برای حل یک مسئله پیچیده ریاضی و اثبات یکپارچگی بلاک استفاده می‌کنند. پس از تایید موفقیت آمیز اعتبار بلاک، طرف ماینینگ بلاکچین را تقویت می کند و پاداش استخراج را برای تخصیص استخر دریافت می کند.

 

چگونه می توانم استخراج ارزهای دیجیتال را شروع کنم؟

افرادی که علاقه مند به استخراج ارزهای دیجیتال هستند، می توانند یک ریگ ماینینگ داشته باشند و آن را اداره کنند. داشتن و راه اندازی ماینر با هزینه اولیه سخت افزار تخصصی و هزینه های عملیاتی مداوم مانند برق همراه است. با این حال، بیشترین کنترل و پتانسیل سود را به ماینرها ارائه می دهد.

 

برنامه های استخراج ارز دیجیتال چیست؟

برنامه‌های استخراج رمزارز، برنامه‌های نرم‌افزاری تجاری یا منبع باز هستند که استخراج ارزهای دیجیتال خاص را تسهیل می‌کنند. برنامه‌های استخراج رمزارزها به عنوان پلتفرم‌هایی برای استخرهای ماینینگ عمل می‌کنند، ماینرهای علاقه‌مند را با یا بدون ریگ به هم متصل می‌کنند تا قدرت هش و استخراج ارز دیجیتال را ترکیب کنند. نرم افزار ماینینگ برای ماینرهای معمولی با منابع محدود ضروری است تا در کنار مزرعه ماینینگ به طور موثر شرکت کنند.

در مقایسه، این نوع استخراج نیازی به سرمایه‌گذاری اولیه ندارد و به استخراج‌ کنندگان انعطاف ‌پذیری برای سرمایه‌گذاری در حد توانشان می‌دهد. در هر صورت، ماینرهای جدید برای مشارکت به نرم افزار استخراج ارز دیجیتال نیاز دارند.

 

بهترین برنامه استخراج ارز دیجیتال چیست؟

 

بهترین اپلیکیشن‌های استخراج ارزهای دیجیتال تجاری

Awesome Miner

Awesome Miner که در سال 2014 توسط شرکت سوئدی IntelliBreeze Software AB راه اندازی شد، یک برنامه رایگان و ممتاز مبتنی بر ویندوز یا لینوکس برای مدیریت و نظارت بر استخراج ارزهای دیجیتال محبوب مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و لایت کوین است. Awesome Miner همه چیزهایی را دارد که یک ماینر آینده نگر برای شروع به کار نیاز دارد، از جمله گزینه هایی برای استخراج ابری (Managed Miner)، سیستم عامل ASIC، استخرهای ماینینگ و اتصال یک ریگ ASIC خارجی. ویژگی های اضافی شامل اورکلاک بومی، نظارت بر پردازنده گرافیکی، و سازماندهی گروه های ماینر.

 

CUDO MINER

Cudo Miner یکی دیگر از گزینه‌های برتر است که راه‌حل‌های ماینر، ماینینگ و استخراج ابری سازگار با Windows، macOS، Linux، CudoOS و ASIC را ارائه می‌دهد. Cudo Miner با هدف قرار دادن صاحبان دستگاه‌های شخصی تا مزارع ماینینگ سازمانی، دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند تعویض خودکار سکه بر اساس سودآوری، تأیید اعتبار چند عاملی (MFA) و تنظیمات الگوریتم پیشرفته برای استخراج سفارشی‌شده است. Cudo Miner در حال حاضر امکان استخراج BTC، ETH، Monero (XMR) و Ravencoin (RVN) را می دهد.

 

ECOS

به عنوان یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز (DeFi)، ECOS فراتر از استخراج با ابزارهای سرمایه گذاری کریپتو اضافی برای کیف پول، تجارت و مدیریت پورتفولیو است. ECOS قراردادهای ماینینگ ابری را برای BTC بر اساس قیمت پیش‌بینی‌شده BTC، مدت قرارداد و نرخ هش (TH/s) برای ماینرهای علاقه‌مند ارائه می‌کند. با قیمت‌گذاری فوری و تقسیم سود، ECOS برای استخراج‌کنندگان غیرفعال که می‌خواهند بدون منابع یا تخصص موجود برای مدیریت عملیات استخراج، در استخراج BTC شرکت کنند، بهترین است.

 

Ethermine

برای استخراج دومین ارز دیجیتال بزرگ، Ethermine، پیشین Ethpool، شامل بیش از 125000 ماینر است که بیش از یک چهارم نرخ هش شبکه ETH را کنترل می کنند. Ethermine با استفاده از ساختار پرداخت Pay-Per-Last-N-Shares (PPLNS)، پرداخت های فوری و امنیت بیشتری را برای سرمایه گذاران بلند مدت ارائه می دهد. ماینرها می توانند یک سرور جغرافیایی استخراج (آسیا، اروپا، آمریکای شمالی) و نرم افزار استخراج برای پردازنده های AMD یا NVIDIA و سیستم عامل های ویندوز یا لینوکس را برای شروع انتخاب کنند.

 

MINERGATE

در حالی که استخراج کریپتو زمانی فقط BTC را شامل می شد، MinerGate در را به روی میزبانی از فرصت های استخراج آلت کوین از تقریباً هر دستگاهی باز می کند. در مجموع، MinerGate ده سکه را برای انتخاب ارائه می دهد، از جمله ETH، LTC، XMR، Zcash (ZEC) و Bytecoin (BCN). استخرهای آن از بیش از 300000 ماینر فعال با برنامه‌های رابط کاربری گرافیکی برای دستگاه‌های Windows، macOS، Linux و Android پشتیبانی می‌کنند. با تغییر خودکار به استخراج سودآورترین سکه و تجزیه و تحلیل معیار سخت افزاری، ماینرها می توانند به راحتی فعالیت های ماینینگ را مدیریت کنند.

 

NICEHASH

یکی دیگر از پلتفرم‌های تمام عیار ارزهای دیجیتال، NiceHash، راه‌ حل‌هایی را برای استخراج‌ کنندگان، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران کریپتو ارائه می‌دهد. برخلاف دیگر پلتفرم‌های استخراج رمزارز، که استخرهای استخراج را برای سکه‌های خاص ارائه می‌کنند، NiceHash بدون توجه به ارز، اجماع یا الگوریتم، به بازاری برای قدرت هش تمایل دارد. کاربران علاقه مند می توانند با انتخاب استخراج GPU یا استخراج CPU یا پیوند دادن یک ماینر ASIC موجود شروع کنند. NiceHash با بیش از 600000 کاربر روزانه، فروش قدرت هش را برای بسیاری دیگر از استخرهای استخراج کریپتو تسهیل می کند.

 

بهترین برنامه‌های استخراج رمزارز منبع باز

BFGMINER

BFGMiner یک نرم‌افزار استخراج رمزنگاری ماژولار منبع باز است که به زبان C نوشته شده است و برای استخراج چندین ارز دیجیتال از جمله بیت‌کوین است. با استفاده از پردازنده‌های CPU، GPU، FGPA و ASIC موجود، مدیران می‌توانند ریگ ماینینگ خود را برای استخرهای منفرد، چندین استخر، چندین بلاک چین و استخرهای واحد برای یک پروکسی خاص دانلود و پیکربندی کنند.

 

سایر ویژگی‌های راحت موجود در آخرین نسخه (5.5.0) عبارتند از: سربار کم و استفاده از CPU، مکانیسم‌های خرابی متعدد، ذخیره اطلاعات ارسالی در زمان خرابی، و آمار گسسته داده‌های دستگاه. کاربران برای پیمایش و استفاده از این نرم افزار استخراج کریپتو با رابط خط فرمان (CLI) به مهارت های فنی نیاز دارند.

 

CGMINER

نرم افزار منبع باز ASIC استخراج رمزنگاری CGMiner نیز به زبان C نوشته شده است و با سیستم های Windows، macOS و Linux سازگار است. آخرین نسخه CGMiner (4.11.0) تحت GPLv3 قابل دسترسی است. این برای ماینرهای با تجربه و متخصصان فناوری اطلاعات مناسب است که با یک رابط CLI یا RPC یا JSON برای کنترل از راه دور راحت هستند.

 

CGMiner شامل پشتیبانی از پروتکل های استخراج ادغام لایه و GBT، واکشی پیشگیرانه، تولید محلی کار معتبر و منوی پیکربندی سریع است. CGMiner یک استراتژی شکست پیش‌فرض برای پروتکل‌های چندپول ارائه می‌کند و شامل گزینه‌هایی برای استراتژی‌های دورگرد، چرخش، تعادل و تعادل بار است.

 

EASYMINER

EasyMiner یک نرم‌افزار استخراج رمزنگاری منبع باز است که برای معماری محبوب x86 و x86–64 بهینه شده و با پروتکل‌های استخراج (JSON-RPC) و طبقه‌بندی سازگار است. با وجود سرورهای SSD دور روبین، EasyMiner از امنیت درجه نظامی برای محافظت از درآمدهای رمزنگاری ماینرها برخوردار است.

 

مولتی ماینر

MultiMiner که با ماشین‌های Windows، macOS و Linux سازگار است، یک برنامه منبع باز است که استخراج ارزهای دیجیتال را از طریق GPU، FPGA و ASIC امکان‌پذیر می‌کند. موتور استخراج مورد استفاده BFGMiner محبوب است، اما رابط کاربری گرافیکی مدرن و کاربر پسند است. با شروع سریع و ویژگی‌های استخراج خودکار، MultiMiner برای استخراج‌ کنندگان مبتدی که با فرآیندهای فنی اساسی در بازی آشنایی ندارند، ایده‌آل است. ویژگی‌هایی مانند متعادل‌ سازی بار، استخراج سودآورترین ارز دیجیتال و پیکربندی سیاست‌های استخراج به صلاحدید مدیر در دسترس است.

 

آیا استخراج کریپتو سودآور است؟

کسب سود از استخراج رمزنگاری به طور فزاینده ای دشوار شده است زیرا در دهه گذشته ماینرهای فردی و شرکت های استخراج تجاری بیشتری به بازار پیوسته اند. هزینه‌ها بر اساس سخت ‌افزار و مکان استخراج متفاوت است، اما حاشیه‌های سودآوری ماینرها کوچک است. همانطور که تعداد ماینر ها رشد روز افزون داشته اند، هزینه استخراج نیز به طرز چشم گیری افزایش یافت. هزینه‌های سخت‌افزار از ده‌ها تا صدها هزار دلار متغیر است و هزینه برق مورد نیاز بسته به موقعیت جغرافیایی می‌تواند حتی قابل توجه ‌تر باشد.

 

بیت کوین: مثالی در سودآوری استخراج کریپتو

در سال 2009، اولین ارز دیجیتال با موفقیت ، بیت کوین، به اولین استخراج کننده خود 50 بیت کوین به ارزش 6000 دلار اهدا کرد. در آن زمان، منابع محاسباتی و انرژی مورد نیاز برای استخراج یک بیت کوین به میزان قابل توجهی کمتر بود و به ماینرهای علاقه مند اجازه می داد تا بیشتر پاداش را به جیب بزنند.

نکنه: کاربران گرامی شما قادر هستید با استفاده از این لینک مقاله ی تخصصی آموزش استخراج بیت کوین را مطالعه کنید.

 

از آنجایی که پروتکل بیت کوین نیمه عمر تقریباً چهار ساله دارد، جوایز بلاک به نصف کاهش می یابد، و با سومین و جدیدترین کاهش در می 2020 از 12.5 بیت کوین به 6.25 بیت کوین کاهش یافته است. اگرچه هر پاداش بلاک به کاهش ادامه خواهد داد، اما افزایش ارزش بیت کوین به این معنی است که ماینرهای اختصاصی همچنان می توانند سودآور باشند. ادغام قابلیت ها و درآمدهای استخراج همچنان روش غالب برای ماینرهای علاقه مند است.

 

بیشتر بدانید:

ما در سایت زوم ارز، یک سرویس جدید به نام آربیتراژ گیری در زوم ارز راه اندازی کرده ایم. شما می توانید با استفاده از این سرویس به راحتی کسب درآمد کنید. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که کسب درآمد از طریق آربیتراژ گیری چگونه است؟ در این نوع از درآمد زایی شما می توانید قیمت ارزهای دیجیتال را در صرافی های مختلف ایرانی مشاهده کنید. حال پس از آشنایی با قیمت ها رمز ارز مورد نظرتان را می توانید از یک صرافی با قیمت کمتر بخرید و به یک صرافی دیگر با قیمت بیشتر بفروشید. از این طریق می توانید سود با درصد های مختلف کسب کنید. برای انجام این کار کافیست سری به سایت زوم ارز بزنید.

همچنین دوست داشتم در این مقاله سرویس های مختلف زوم ارز را به شما معرفی کنم.

1. اخباری فوری ارز دیجیتال

2. صفحه مقایسه قیمت صرافی های ارز دیجیتال

3. معرفی ایردراپ های ارز دیجیتال

4. معرفی مشاغل در حوزه ارز دیجیتال

5. رویداد های مهم ارز دیجیتال

6. تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال برتر

منبع: https://www.zoomarz.com/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد