general information

اطلاعات عمومی در همه حوزه ها

general information

اطلاعات عمومی در همه حوزه ها

آموزش استخراج ارزهای دیجیتال

آموزش استخراج ارزهای دیجیتال

استخراج ارزهای دیجیتال، روشی برای تأیید تراکنش‌ها در یک دفتر کل دیجیتال برای یک بلاکچین با استفاده از ماشین‌هایی با قدرت محاسباتی گسترده است. استخراج ارز دیجیتال کاری است که هر فرد یا سازمانی می تواند با منابع سخت افزاری و نرم افزاری کافی انجام دهد، اما گسترش استخراج و افزایش هزینه ها این کار را برای تازه واردان به تدریج دشوار می کند.

این مقاله به استخراج ارزهای دیجیتال، نحوه عملکرد آن، بهترین اپلیکیشن‌های استخراج و اینکه آیا این یک مدل کسب‌وکار در سال 2022 سودآور است، می‌پردازد.

استخراج ارز دیجیتال فرآیندی است که در آن رایانه‌های تخصصی، که به عنوان ریگ استخراج نیز شناخته می‌شوند، تراکنش‌های بلاکچین را برای یک رمزارز خاص تأیید می‌کنند و به نوبه خود، پاداش استخراج را برای تلاش محاسباتی خود دریافت می‌کنند.

 

ذخیره سازی استخراج: ریگ ها و استخرها

بلاکچین ها به شبکه گسترده ای از ماشین ها برای تأیید و ذخیره تراکنش ها برای پشتیبانی از دفتر کل دیجیتال توزیع شده ارزهای دیجیتال جهانی نیاز دارند. ریگ از جدیدترین پردازنده‌ها (مانند GPU، FPGA یا ASIC) استفاده می‌کنند. استفاده از رایانه های شخصی استاندارد به عنوان تجهیزات ماینینگ توصیه نمی شود، زیرا اکثر آنها فاقد قدرت محاسباتی برای رسیدگی به پردازش های سطح استخراج هستند.

با یک استخر، گروهی از ماینرها می‌توانند تلاش‌های محاسباتی، نرخ‌های هش نام ‌گذاری شده را برای برنده شدن جوایز تراکنش و تقسیم درآمدها بر اساس مشارکت، ترکیب کنند.

 

استخراج ارزهای دیجیتال چگونه کار می کند؟

استخراج ارزهای دیجیتال نحوه رقابت ماینرها برای اثبات کار محاسباتی خود در ازای دریافت پاداش بلاک ها است. پس از یک سری تراکنش‌ها برای یک ارز دیجیتال خاص، یک بلوک با توابع هش رمزنگاری مرتبط حاوی داده‌های تراکنش برای شبکه P2P بلاکچین قابل مشاهده می‌شود.

 

مجموعه‌های رقیب ریگ از قابلیت‌های پردازشی با کارایی بالا برای حل یک مسئله پیچیده ریاضی و اثبات یکپارچگی بلاک استفاده می‌کنند. پس از تایید موفقیت آمیز اعتبار بلاک، طرف ماینینگ بلاکچین را تقویت می کند و پاداش استخراج را برای تخصیص استخر دریافت می کند.

 

چگونه می توانم استخراج ارزهای دیجیتال را شروع کنم؟

افرادی که علاقه مند به استخراج ارزهای دیجیتال هستند، می توانند یک ریگ ماینینگ داشته باشند و آن را اداره کنند. داشتن و راه اندازی ماینر با هزینه اولیه سخت افزار تخصصی و هزینه های عملیاتی مداوم مانند برق همراه است. با این حال، بیشترین کنترل و پتانسیل سود را به ماینرها ارائه می دهد.

 

برنامه های استخراج ارز دیجیتال چیست؟

برنامه‌های استخراج رمزارز، برنامه‌های نرم‌افزاری تجاری یا منبع باز هستند که استخراج ارزهای دیجیتال خاص را تسهیل می‌کنند. برنامه‌های استخراج رمزارزها به عنوان پلتفرم‌هایی برای استخرهای ماینینگ عمل می‌کنند، ماینرهای علاقه‌مند را با یا بدون ریگ به هم متصل می‌کنند تا قدرت هش و استخراج ارز دیجیتال را ترکیب کنند. نرم افزار ماینینگ برای ماینرهای معمولی با منابع محدود ضروری است تا در کنار مزرعه ماینینگ به طور موثر شرکت کنند.

در مقایسه، این نوع استخراج نیازی به سرمایه‌گذاری اولیه ندارد و به استخراج‌ کنندگان انعطاف ‌پذیری برای سرمایه‌گذاری در حد توانشان می‌دهد. در هر صورت، ماینرهای جدید برای مشارکت به نرم افزار استخراج ارز دیجیتال نیاز دارند.

 

بهترین برنامه استخراج ارز دیجیتال چیست؟

 

بهترین اپلیکیشن‌های استخراج ارزهای دیجیتال تجاری

Awesome Miner

Awesome Miner که در سال 2014 توسط شرکت سوئدی IntelliBreeze Software AB راه اندازی شد، یک برنامه رایگان و ممتاز مبتنی بر ویندوز یا لینوکس برای مدیریت و نظارت بر استخراج ارزهای دیجیتال محبوب مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و لایت کوین است. Awesome Miner همه چیزهایی را دارد که یک ماینر آینده نگر برای شروع به کار نیاز دارد، از جمله گزینه هایی برای استخراج ابری (Managed Miner)، سیستم عامل ASIC، استخرهای ماینینگ و اتصال یک ریگ ASIC خارجی. ویژگی های اضافی شامل اورکلاک بومی، نظارت بر پردازنده گرافیکی، و سازماندهی گروه های ماینر.

 

CUDO MINER

Cudo Miner یکی دیگر از گزینه‌های برتر است که راه‌حل‌های ماینر، ماینینگ و استخراج ابری سازگار با Windows، macOS، Linux، CudoOS و ASIC را ارائه می‌دهد. Cudo Miner با هدف قرار دادن صاحبان دستگاه‌های شخصی تا مزارع ماینینگ سازمانی، دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند تعویض خودکار سکه بر اساس سودآوری، تأیید اعتبار چند عاملی (MFA) و تنظیمات الگوریتم پیشرفته برای استخراج سفارشی‌شده است. Cudo Miner در حال حاضر امکان استخراج BTC، ETH، Monero (XMR) و Ravencoin (RVN) را می دهد.

 

ECOS

به عنوان یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز (DeFi)، ECOS فراتر از استخراج با ابزارهای سرمایه گذاری کریپتو اضافی برای کیف پول، تجارت و مدیریت پورتفولیو است. ECOS قراردادهای ماینینگ ابری را برای BTC بر اساس قیمت پیش‌بینی‌شده BTC، مدت قرارداد و نرخ هش (TH/s) برای ماینرهای علاقه‌مند ارائه می‌کند. با قیمت‌گذاری فوری و تقسیم سود، ECOS برای استخراج‌کنندگان غیرفعال که می‌خواهند بدون منابع یا تخصص موجود برای مدیریت عملیات استخراج، در استخراج BTC شرکت کنند، بهترین است.

 

Ethermine

برای استخراج دومین ارز دیجیتال بزرگ، Ethermine، پیشین Ethpool، شامل بیش از 125000 ماینر است که بیش از یک چهارم نرخ هش شبکه ETH را کنترل می کنند. Ethermine با استفاده از ساختار پرداخت Pay-Per-Last-N-Shares (PPLNS)، پرداخت های فوری و امنیت بیشتری را برای سرمایه گذاران بلند مدت ارائه می دهد. ماینرها می توانند یک سرور جغرافیایی استخراج (آسیا، اروپا، آمریکای شمالی) و نرم افزار استخراج برای پردازنده های AMD یا NVIDIA و سیستم عامل های ویندوز یا لینوکس را برای شروع انتخاب کنند.

 

MINERGATE

در حالی که استخراج کریپتو زمانی فقط BTC را شامل می شد، MinerGate در را به روی میزبانی از فرصت های استخراج آلت کوین از تقریباً هر دستگاهی باز می کند. در مجموع، MinerGate ده سکه را برای انتخاب ارائه می دهد، از جمله ETH، LTC، XMR، Zcash (ZEC) و Bytecoin (BCN). استخرهای آن از بیش از 300000 ماینر فعال با برنامه‌های رابط کاربری گرافیکی برای دستگاه‌های Windows، macOS، Linux و Android پشتیبانی می‌کنند. با تغییر خودکار به استخراج سودآورترین سکه و تجزیه و تحلیل معیار سخت افزاری، ماینرها می توانند به راحتی فعالیت های ماینینگ را مدیریت کنند.

 

NICEHASH

یکی دیگر از پلتفرم‌های تمام عیار ارزهای دیجیتال، NiceHash، راه‌ حل‌هایی را برای استخراج‌ کنندگان، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران کریپتو ارائه می‌دهد. برخلاف دیگر پلتفرم‌های استخراج رمزارز، که استخرهای استخراج را برای سکه‌های خاص ارائه می‌کنند، NiceHash بدون توجه به ارز، اجماع یا الگوریتم، به بازاری برای قدرت هش تمایل دارد. کاربران علاقه مند می توانند با انتخاب استخراج GPU یا استخراج CPU یا پیوند دادن یک ماینر ASIC موجود شروع کنند. NiceHash با بیش از 600000 کاربر روزانه، فروش قدرت هش را برای بسیاری دیگر از استخرهای استخراج کریپتو تسهیل می کند.

 

بهترین برنامه‌های استخراج رمزارز منبع باز

BFGMINER

BFGMiner یک نرم‌افزار استخراج رمزنگاری ماژولار منبع باز است که به زبان C نوشته شده است و برای استخراج چندین ارز دیجیتال از جمله بیت‌کوین است. با استفاده از پردازنده‌های CPU، GPU، FGPA و ASIC موجود، مدیران می‌توانند ریگ ماینینگ خود را برای استخرهای منفرد، چندین استخر، چندین بلاک چین و استخرهای واحد برای یک پروکسی خاص دانلود و پیکربندی کنند.

 

سایر ویژگی‌های راحت موجود در آخرین نسخه (5.5.0) عبارتند از: سربار کم و استفاده از CPU، مکانیسم‌های خرابی متعدد، ذخیره اطلاعات ارسالی در زمان خرابی، و آمار گسسته داده‌های دستگاه. کاربران برای پیمایش و استفاده از این نرم افزار استخراج کریپتو با رابط خط فرمان (CLI) به مهارت های فنی نیاز دارند.

 

CGMINER

نرم افزار منبع باز ASIC استخراج رمزنگاری CGMiner نیز به زبان C نوشته شده است و با سیستم های Windows، macOS و Linux سازگار است. آخرین نسخه CGMiner (4.11.0) تحت GPLv3 قابل دسترسی است. این برای ماینرهای با تجربه و متخصصان فناوری اطلاعات مناسب است که با یک رابط CLI یا RPC یا JSON برای کنترل از راه دور راحت هستند.

 

CGMiner شامل پشتیبانی از پروتکل های استخراج ادغام لایه و GBT، واکشی پیشگیرانه، تولید محلی کار معتبر و منوی پیکربندی سریع است. CGMiner یک استراتژی شکست پیش‌فرض برای پروتکل‌های چندپول ارائه می‌کند و شامل گزینه‌هایی برای استراتژی‌های دورگرد، چرخش، تعادل و تعادل بار است.

 

EASYMINER

EasyMiner یک نرم‌افزار استخراج رمزنگاری منبع باز است که برای معماری محبوب x86 و x86–64 بهینه شده و با پروتکل‌های استخراج (JSON-RPC) و طبقه‌بندی سازگار است. با وجود سرورهای SSD دور روبین، EasyMiner از امنیت درجه نظامی برای محافظت از درآمدهای رمزنگاری ماینرها برخوردار است.

 

مولتی ماینر

MultiMiner که با ماشین‌های Windows، macOS و Linux سازگار است، یک برنامه منبع باز است که استخراج ارزهای دیجیتال را از طریق GPU، FPGA و ASIC امکان‌پذیر می‌کند. موتور استخراج مورد استفاده BFGMiner محبوب است، اما رابط کاربری گرافیکی مدرن و کاربر پسند است. با شروع سریع و ویژگی‌های استخراج خودکار، MultiMiner برای استخراج‌ کنندگان مبتدی که با فرآیندهای فنی اساسی در بازی آشنایی ندارند، ایده‌آل است. ویژگی‌هایی مانند متعادل‌ سازی بار، استخراج سودآورترین ارز دیجیتال و پیکربندی سیاست‌های استخراج به صلاحدید مدیر در دسترس است.

 

آیا استخراج کریپتو سودآور است؟

کسب سود از استخراج رمزنگاری به طور فزاینده ای دشوار شده است زیرا در دهه گذشته ماینرهای فردی و شرکت های استخراج تجاری بیشتری به بازار پیوسته اند. هزینه‌ها بر اساس سخت ‌افزار و مکان استخراج متفاوت است، اما حاشیه‌های سودآوری ماینرها کوچک است. همانطور که تعداد ماینر ها رشد روز افزون داشته اند، هزینه استخراج نیز به طرز چشم گیری افزایش یافت. هزینه‌های سخت‌افزار از ده‌ها تا صدها هزار دلار متغیر است و هزینه برق مورد نیاز بسته به موقعیت جغرافیایی می‌تواند حتی قابل توجه ‌تر باشد.

 

بیت کوین: مثالی در سودآوری استخراج کریپتو

در سال 2009، اولین ارز دیجیتال با موفقیت ، بیت کوین، به اولین استخراج کننده خود 50 بیت کوین به ارزش 6000 دلار اهدا کرد. در آن زمان، منابع محاسباتی و انرژی مورد نیاز برای استخراج یک بیت کوین به میزان قابل توجهی کمتر بود و به ماینرهای علاقه مند اجازه می داد تا بیشتر پاداش را به جیب بزنند.

نکنه: کاربران گرامی شما قادر هستید با استفاده از این لینک مقاله ی تخصصی آموزش استخراج بیت کوین را مطالعه کنید.

 

از آنجایی که پروتکل بیت کوین نیمه عمر تقریباً چهار ساله دارد، جوایز بلاک به نصف کاهش می یابد، و با سومین و جدیدترین کاهش در می 2020 از 12.5 بیت کوین به 6.25 بیت کوین کاهش یافته است. اگرچه هر پاداش بلاک به کاهش ادامه خواهد داد، اما افزایش ارزش بیت کوین به این معنی است که ماینرهای اختصاصی همچنان می توانند سودآور باشند. ادغام قابلیت ها و درآمدهای استخراج همچنان روش غالب برای ماینرهای علاقه مند است.

 

بیشتر بدانید:

ما در سایت زوم ارز، یک سرویس جدید به نام آربیتراژ گیری در زوم ارز راه اندازی کرده ایم. شما می توانید با استفاده از این سرویس به راحتی کسب درآمد کنید. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که کسب درآمد از طریق آربیتراژ گیری چگونه است؟ در این نوع از درآمد زایی شما می توانید قیمت ارزهای دیجیتال را در صرافی های مختلف ایرانی مشاهده کنید. حال پس از آشنایی با قیمت ها رمز ارز مورد نظرتان را می توانید از یک صرافی با قیمت کمتر بخرید و به یک صرافی دیگر با قیمت بیشتر بفروشید. از این طریق می توانید سود با درصد های مختلف کسب کنید. برای انجام این کار کافیست سری به سایت زوم ارز بزنید.

همچنین دوست داشتم در این مقاله سرویس های مختلف زوم ارز را به شما معرفی کنم.

1. اخباری فوری ارز دیجیتال

2. صفحه مقایسه قیمت صرافی های ارز دیجیتال

3. معرفی ایردراپ های ارز دیجیتال

4. معرفی مشاغل در حوزه ارز دیجیتال

5. رویداد های مهم ارز دیجیتال

6. تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال برتر

منبع: https://www.zoomarz.com/

 

یک کامپیوتر چگونه اطلاعات را پردازش میکند؟ (به زبان ساده)

همانطور که میدانید وظیفه اصلی رایانه‌ها پردازش اطلاعات می‌باشد، هنگامی که اطلاعات را وارد کامپیوتر میکنیم و منتظر نتایج آن می‌مانیم کامپیوتر با دریافت دستورات ما و انجام عملیات محاسباتی و منطقی داده‌ها را پردازش کرده و سپس از طریق واحدهای خروجی نتیجه کار را نمایش میدهید یا آن را ذخیره میکند، در ادامه با همیار آی‌تی همراه باشید تا با نحوه پردازش اطلاعات توسط رایانه‌ها بیشتر آشنا شویم.

پردازنده (CPU) و حافظه موقت (RAM) نقش مهمی را در پردازش اطلاعات بر عهده دارند، بنابراین قبل از اینکه نحوه پردازش داده‌ها را مرور کنیم باید کمی با نحوه کار این دو بخش آشنا شویم.

پردازنده چگونه کار میکند؟

همانگونه که در آموزش‌های قبلی همیار آی‌تی گفتیم، پردازنده مانند مغز متفکر رایانه عمل کرده و وظیفه‌ی اصلی پردازش اطلاعات بر عهده‌ی این بخش است، پردازش داده‌ها در ۴ مرحله انجام می‌شود:

  1. فراخوانی: دستورات و داده‌ها از حافظه دریافت می‌شوند.
  2. رمزگشایی: اطلاعات به زبان باینری (زبان کامپیوتر) تبدیل شده و آماده پردازش می‌شوند.
  3. پردازش و اجرا: پردازنده با عملیات محاسباتی و منطقی (ALU) داده‌ها را مورد پردازش قرار می‌دهد.
  4. بازنویسی: نتیجه کار به واحدهای خروجی ارسال میشود و یا در حافظه ذخیره می‌گردد.

این‌ها مراحل اصلی پردازش داده در CPU هستند، به بیان دیگر اطلاعات با پشت سر گذاشتن این مراحل توسط پردازنده مورد تجزیه تحلیل و پردازش قرار می‌گیرند (در ادامه بیشتر با این مراحل آشنا خواهیم شد)

supercomputer-brain5

اجزای اصلی پردازنده را بشناسید:

تمام پردازنده‌ها از ۳ قسمت مهم تشکیل شده‌اند که عبارتند از:

  1. واحد کنترل: وظیفه کنترل ترتیب اجرای دستورات را بر عهده دارد، دستورات و داده‌ها باید یکی یکی به پردازنده ارسال شده و مورد پردازش قرار بگیرند، این بخش ترتیب اجرای فرامین را در CPU مشخص میکند.
  2. واحد حافظه: اطلاعات یا نتایج پردازش در حافظه موقت سی‌پی‌یو ذخیره می‌گردد و در صف پردازش قرار میگیرند یا برای پردازش های بعدی مورد استفاده قرار میگیرند، حافظه CPU دارای دو بخش است: حافظه کش (Cache) و حافظه رجیستر (Register) که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.
  3. واحد محاسبه و منطق: این قسمت را میتوان واقعا مغز متفکر پردازنده نامید!
    اطلاعات در این بخش توسط عملیات محاسبه‌ای، منطقی و مقایسه ای مورد تجزیه تحلیل و پردازش قرار می‌گیرند.

حافظه پردازنده چه نقشی در پردازش اطلاعات دارد؟

همانطور که متوجه شدید یکی از اجزای اصلی پردازنده را حافظه تشکیل میدهد، که شامل حافظه Cache و حافظه Register میشود، بیایید کمی بیشتر با این دو بخش آشنا شویم:

آشنایی با حافظه کش و وظیفه‌ی آن: کتابخانه ای را در نظر بگیرید که تعداد زیادی کتاب در آن وجود دارد، شما برای دریافت یک کتاب به کتابدار مراجعه میکنید و او کتاب را در قفسه اصلی جستجو کرده و به شما تحویل میدهد، پس از مدتی شما کتاب را باز میگردانید و کتابدار آن را در قفسه‌ای کوچک نزدیک خود نگه میدارد، پس از مدتی شخص دیگری مراجعه کرده و همان کتاب را درخواست میکند، این بار کتابدار سریعتر کتاب را به او میدهد، چرا که کتاب را در یک فضای محدود و نزدیک به خود قرار داده تا در دفعات بعدی بتواند سریع تر به آن دسترسی داشته باشد.

حافظه Cache پردازنده نیز به همین صورت است، این حافظه ها با حجم کم خود (در حد چند مگابایت) باعث میشوند سرعت جستجو در آن ها تا حد چشمگیری افزایش یافته و به همین دلیل در سرعت پردازنده نقش چشمگیری ایفا میکنید، اطلاعاتی که CPU بیشتر به آنها احتیاج دارد در حافظه کش ذخیره میشوند تا سرعت پردازنده بالاتر رود، در برخی از CPU ها چند لایه حافظه کش قرار دارد، این بخش تاثیر مستقیمی در قیمت پردازنده ها نیز دارد! (اگر می‌خواهید به طور کامل با ساختار حافظه‌ی کش آشنا شوید به آموزش حافظه‌ی Cache کامپیوتر مراجعه کنید)

آشنایی با حافظه رجیستر و وظیفه‌ی آن: در کنار حافظه کش حافظه دیگری نیز به نام حافظه رجیستر یا ثبات در پردازنده قرار دارد، این قسمت نسبت به حافظه کش به هسته اصلی CPU نزدیک تر است و حجم نسبتا کمتری دارد، در نتیجه سرعت بیشتری نیز خواهد داشت، پردازنده از این قسمت برای ذخیره اطلاعاتی که هم اکنون در حال کار بر روی آنهاست استفاده میکند به همین علت برخی آن را میز کار پردازنده نیز می‌نامند!

نحوه پردازش اطلاعات به چه صورت است؟

همانگونه که در ابتدا توضیح دادیم پردازش روی داده‌ها در ۴ مرحله اصلی انجام میشود، ابتدا اطلاعات موجود در هارد سیستم به RAM منتقل میشوند و پس از آن برای پردازش یکی یکی وارد پردازنده میگردند (مرحله فراخوانی)

پس از آن داده‌ها کامپایل شده و به زبان باینری تبدیل میشوند تا برای پردازنده قابل فهم باشند (مرحله رمزگشایی)

حال وقت آن رسیده تا داده ها مورد پردازش قرار بگیرند، در این مرحله اطلاعات یکی یکی توسط واحد کنترل به قسمت محاسبه و منطق (ALU) منتقل میشوند و با توجه به دستورات مورد تجزیه تحلیل قرار میگیرند (مرحله پردازش و اجرا)

پس از اینکه پردازش روی اطلاعات انجام شد نتایج کار به RAM منتقل میشود و از آنجا به واحدهای خروجی ارسال میگردد یا برای ذخیره در سیستم به هارد انتقال میابد.

مراحل پردازش اطلاعات توسط CPU را در نمودار بالا مشاهده میکنید
مراحل پردازش اطلاعات توسط CPU را در نمودار بالا مشاهده میکنید

در پایان این آموزش شما باید مهارت های زیر را کسب کرده باشید:

  1. با پردازنده آشنا شده باشید و نحوه کار آن را بدانید.
  2. نقش رم را در پردازش داده ها بدانید.
  3. با حافظه های کش و رجیستر آشنا شده باشید.
  4. مراحل پردازش داده را بدانید.
  5. با اجزای اصلی سی پی یو آشنا شده باشید و وظایف هر کدام را بدانید.
  6. با نحوه پردازش اطلاعات توسط پردازنده آشنا شده باشید.

شما یک گام جلوتر از دیگران باشید! اگر به آی‌تی و تکنولوژی علاقه‌مندید و دوست دارید سریع‌تر در این زمینه پیشرفت کنید، همین حالا به جمع 8538 عضو همیار آی‌تی بپیوندید، دسترسی به تمام آموزش‌های پریمیوم، دریافت جدیدترین آموزش‌های کاربردی مرتبط با آی‌تی و استفاده از مشاوره‌ی رایگان، برخی از مزایای عضویت در سایت هستند، شما نیز به کاربران همیار پیوسته و همین حالا وارد دنیای حرفه‌ای‌ها شوید...

تست هوش تصویری جالب

چهار نفر هستند که هر کدام یک شماره دارند. با توجه به روابطه بین اعداد، آیا می توانید شماره نفر پنجم را حدس بزنید...

تست هوش

 

تست هوش

شماره نفر پنجم چند است؟

تست هوش تصویری با جواب

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

¤ ¤¤¤

 

پاسخ تست هوش شماره نفر بعدی چند است:

عدد 119 که برابر است با 2,357,947,691 می باشد.

نفر اول: 11

نفر دوم: 3^11 ‎‎‎‎‎

نفر سوم:5^11

نفر چهارم:7^11

نفر پنجم:9^11

منبع: نمناک

حقایق و دانستنی های علمی جالب


مطالعه دانستنی های علمی سبب می شود که اطلاعات عمومی بالا برود و با حقایق جالبی آشنا شوید . این مطلب از سرگرمی نمناک را از دست ندهید تا با جالب ترین حقایق علمی آشنا گردید.

دانستنی های علمی

دانستنی های علمی و جالب

1.آیا می دانید قدیمی ترین بنا در شمال توکیو 50 هزار سال قدمت دارد.

2.آیا می دانید همه سیاره های منظومه شمسی از غرب به شرق دور محور خود میچرخند اما سیاره ناهید از شرق به غرب میچرخد.

سیاره های منظومه شمسی

3.آیا می دانید سرعت تولید مثل در چین آنقدر زیاد است کارگر آنها مقابل شما حرکت کنند هیچ گاه به پایان نمی رسد.

4.آیا می دانید غذای مورد علاقه مردم آمریکا پیتزاست و آنها میانگین روزانه 73 هزار مترمربع پیتزا می خورند.

پیتزا غذای مورد علاقه مردم آمریکایی ها

5.آیا می دانید خطوط هوایی آمریکا با حذف یک زیتون از سالاد هر مسافر توانست 40 هزار دلار صرفه جویی نماید.

6.آیا می دانید چینی ها بیشتر از آمریکایی ها انگلیسی بلدند.

زبان انگلیسی چینی ها

7.آیا می دانید زمان کوتاه ترین جنگ 38 دقیقه بود و بین نازی ها و انگلستان رخ داد.

8.آیا می دانید که سنگ بکار رفته در هرم خئوپوس در مصر به قدری است که با آن می توان دیواری آجری به ارتفاع 50 سانتی متر دور دنیا ساخت.

سنگ بکار رفته در هرم خئوپوس

9.آیا می دانید انسان برای اولین پروازش در 1783 8 کیلومتر را با بالن پیمود.

10.آیا می دانید مساحت کره زمین 515 میلیون کیلومتر می باشد.

مساحت کره زمین

11.آیا می دانید جمیعت جهان تا 50 سال آینده از مرز 9 میلیارد نفرعبور خواهد کرد.

12. آیا می دانید کهکشان راه شیری 100 میلیون ستاره و یا بیشتر دارد.

کهکشان راه شیری

13.آیا می دانید عمر کهکشان راه شیری 10 میلیارد سال است.

14.آیا می دانید سیاره زهره گرمترین سیاره است و درجه حرارت آن درجه462 می باشد.

سیاره زهره گرمترین سیاره

15.آیا می دانید 33 میلیارد الکترون در هر قطره آب وجود دارد.

16.آیا می دانید حلزون قادر است سه سال بخوابد.


18.آیا می دانید حیوانی که چشمانش از مغزش بزرگ تر است شتر مرغ می باشد.

بزرگی چشم های شتر مرغ

19.آیا می دانید عمر خورشید 5 میلیارد سال است.

20.آیا می دانید سگ ها کمتر از 100 صدا از خود تولید می کنند اما گربه ها بیش از یکصد صدا تولید می کنند.

صدای سگ و گربه

21.آیا می دانید فیل ها تنها حیواناتی هستند که قادر به پریدن نمی باشند.

22.آیا می دانید نقره می تواند 650 نوع میکروب را از بین ببرد ومواد ضد عفونی قوی است .

نقره مواد ضد عفونی قوی

23.آیا می دانید افراد مبتلا به ایدز روزانه 14000 نفر هستند.

24.آیا می دانید زبان مقاوم ترین ماهیچه در بدن است.

زبان مقاوم ترین ماهیچه در بدن

25.آیا می دانید پخش موسیقی برای مرغ سبب می شود او بزرگترین تخم را بگذارد.

26.آیا می دانید لایه پوستی آرنج دست هر 10 روز یک بار عوض می گردد.

لایه پوستی آرنج دست

27.آیا می دانید 1/10 کالری انرژی درهر بار زبان زدن یک تمبرمصرف می شود. 

28.آیا می دانید حنجره زرافه دارای تار صوتی نیست و او گنگ است.

حنجره زرافه

29.آیا می دانید عسل تنها غذایی فاسد نشدنی است.

30.آیا می دانید ماهی قرمز با قرار گرفتن در تاریکی تغییر رنگ می دهد و سفید می شود.

تغییر رنگ ماهی قرمز در تاریکی

31.آیا می دانید زنان دو برابر مردان پلک می زنند.

32.آیا می دانید تمام رگ های خونی بدن 97 هزار کیلومتر است.

منبع:namnak

جدید ترین و جالب ترین اطلاعات عمومی

جدید ترین و جالب ترین اطلاعات عمومی

"کلمه ی almost" بلندترین کلمه در زبان انگلیسی، از نظر الفبایی است "و rhythm" بلندترین کلمه با حروف بی صدا محسوب میشود.

دو کلمه در زبان انگلیسی وجود دارد که تمام 5 حرف صدادار را شامل میشوند :facetiousوabstemious
 
6 زبان رسمی ملل متحد شامل :انگلیسی، فرانسوی، عربی، روسی، و اسپانیایی است.
 
اطلاعات عمومی شگفت انگیز

دانستنی هایی درباره عسل که نمی دانستید

عسل تنها ماده خوراکی است که خراب نمیشود.

 دانستنی های عجیب از همه چیز و همه جا

کوکا کولا بدون مواد رنگی،سبز رنگ است.
 
با یک مداد سربی،خطی به طول 35 مایل و به طور تخمینی 50000 هزار کلمه انگلیسی را میتوان نوشت.
 
تند بودن چیلی را توسط اندازه آن تخمین میزنند،نه رنگ و هر چه کوچک تر باشد تندتر است.
 
اطلاعات عمومی شگفت انگیز

اطلاعات عمومی جالب درباره چیلی

در ازبکستان سمبوسه را با نام" سامسا"میشناسند. سمبوسه اولین بار در ایران یافت شده و تا زمان مغول وجود داشته است.
 
اصلی ترین وعده غذایی نیمی از مردم جهان، برنج است.
 
پودر کاری،اصالتی انگلیسی دارد.

 شگفت انگیز ترین حقایق عمومی

زعفران از پرچم خشک شده ی گل زعفران بدست می آید و گران ترین ادویه محسوب میشود.
 
 اطلاعات عمومی شگفت انگیز

 زعفران گران ترین ادویه جهان

پیاز، سیب و سیب زمینی طعم یکسانی دارندو تفاوت آنها در بویشان است.
 
خیار،اصالت هندی دارد و دمای هسته ی خیار 600 درجه کمتر از دمای بیرون ان است.
 
25 دسامبر از سال 440 بعد از میلاد به عنوان تولد مسیح جشن گرفته میشود.
 
خفاش تنها پستانداری است که قادر به پرواز است.
 
اطلاعات عمومی شگفت انگیز

 خفاش پستانداری با قدرت پرواز

کوه اورست در حال رشد است، این کوه 12 اینچ نسبت به یک قرن گذشته رشد کرده وهمچنان در حال رشد است.
 
هندوستان بیشترین میزان طلای شخصی را به خود اختصاص داده است.
 
بدن یک انسان بالغ به طور تقریبی دارای 96 هزار کیلومتر رگ خونی است.
 
ما در هر دقیقه 25 بار پلک میزنیم.
 
کانگرو تازه متولد شده ،1 اینچ است.
 
 اطلاعات عمومی شگفت انگیز

اطلاعات عمومی عجیب درباره کانگرو

با خواندن این دانستنی های عمومی شگفت زده شوید

100 هزار میلیون ستاره در جهان ما وجود دارد.
 
توماس ادیسون کلکسیونی شامل 5 هزار پرنده را در اختیار داشته است.
 
قدرت یک آتشفشان از طوفان و زلزله بیشتر است.
 
اطلاعات عمومی شگفت انگیز

قدرت تخریب آتشفشان چند برابر زلزله و سیل

یک قطره مایع شامل 50 میلیون باکتری است.
 
60 تیریلیون سلول در بدن انسان وجود دارد.
 
موی انسان یک شب سفید نمیشود.
 
شترمرغ قادر است 100 تخم را در یک لانه جا دهد.
 
اطلاعات عمومی شگفت انگیز

درباره تخم گذاری شتر مرغ چه می دانید

بهترین و جدیدترین اطلاعات عمومی

مغز شما در 15 سالگی دیگر رشد نمیکند.
 
بیش از یک میلیون، بیلیون نوترون خورشید از بدن انسان عبور میکند و تا پایان این مطلب از ماه هم عبور خواهند کرد.
 
اختروش انرژی بیشتری نسبت به کهکشان های غول پیکر تولید میکند.
 
جهان شامل بیش از صد میلیون کهکشان است.
 
اطلاعات عمومی شگفت انگیز

دانستنی های مفید درباره کهکشان ها

جهان در هر ساعت نزدیک یک بیلیون مایل گسترش می یابد.
 
بزرگترین کهکشان دارای بیش از یک میلیون ستاره است.
 
یک ستاره نوترونی، وزنی بالای صد میلیون تن دارد.
 
اگر اندازه خورشید را یک توپ ساحلی در نظر بگیریم، پس سیاره مشتری به اندازه یک توپ گلف و سیاره ی ما به اندازه یک نخود خواهد بود.
 
حداقل 2 میلیون سال طول خواهد کشید تا به کهکشان آندروموا برسید به شرطی که با سرعت نور سفر کنید.
 
اطلاعات عمومی شگفت انگیز

درباره کهکشان آندروموا چه می دانید

موشک saturn v قدرت مساوی با 50 جت 747 دارد.
 
گردش نور به دور زمین 0.13 ثانیه طول میکشد.

اطلاعات عمومی که حتی فکرش را نمی کردید

محدوده ی زمین 24.901 مایل است.
 
سرعت نور 186.000 مایل در هر ثانیه است. به زبان دقیق تر هر دقیقه 299.792.458 متر، که مساوی با 186.287.49 مایل در هر ثانیه.
 
اگر تمام ستارگان راه شیری، دانه نمک بود یک استخر المپیک را پر میکرد.
 
 
 اطلاعات عمومی شگفت انگیز

آیا می دانید بزرگ ترین شهاب سنگ در کجا قرار دارد

بزرگترین دهانه شهاب سنگ در وردفورت افریقای جنوبی و سودبری، انتاریوی کانادا قرار دارد.
 
خطر برخورد یک شهاب سنگ با انسان یک در 4.300 سال است.
 
حداقل سرعت یک موشک برای پرواز هفت مایل در دقیقه است تا از جاذبه زمین گریز کند.
 
بزرگترین دایناسور شناخته شده،سیسموسایروس می باشد با 100 فوت ارتفاع و وزن 80 تن.

جذاب ترین واقعیت های جهان

ماهی مرکب بزرگترین چشم روی زمین را دارد که اندازه هر کدام بالای 15 اینچ است.
 
اطلاعات عمومی شگفت انگیز

چشم های بزرگ ماهی مرکب که موجب شگفتی ست

کوچکترین حشره بالدار جهان tanzanian wasp نام دارد که از چشم یک مگس عادی کوچک تر است.
 
نهنگ طوسی سالانه مسیری به اندازه ی 12.500 مایل را از قطب شمال به مکزیک سفر میکند.
 
باندی کوت های دماغ کوتاه ،دارای دوره ی حاملگی 12 روزه هستند.
 
فیل های آفریقایی دوره ی بارداری 22 ماهه دارند.
 اطلاعات عمومی شگفت انگیز

 بارداری 22 ماهه فیل های آفریقایی

در نژاد دالماتیایی از هر 10 سگ 3 تا دارای ناتوانی شنوایی هستند.
 
بویایی سگ هزار بار از انسان قوی تر است.

اطلاعات عمومی که هرگز نمی دانستید

کوالاها 22 ساعت در روز را در خواب هستند.
 
یخچال های almbert در قطب جنوب، بزرگترین یخچال های دنیا محسوب میشوند و دارای ارتفاع 250 مایل و پهنای 40 مایل هستند.
 
 اطلاعات عمومی شگفت انگیز

بزرگ ترین یخچال های دنیا

زمان مورد نیاز برای فرو رفتن یک جسم سنگین در اقیانوس (حدود 6.75 مایل) یکساعت زمان نیاز است. 
بالاترین سرعت یک قطره باران در حدود 15 مایل در ساعت است. 
90 درصد افراد کشته شده در طوفان، در حقیقت غرق میشوند. 
یک طوفان معمولی ،انرژی برابر با 8000 بمب مگاتونی دارد. 
پایین ترین دمای ثبت شده در قطب جنوب منفی 95 درجه سلسیوس است.
 
اطلاعات عمومی شگفت انگیز

پایین ترین دمای قطب جنوب چه مقدار است

دانستنی های مفید و جالب

میزان بارش باران در آسمان مصر 0.02 اینچ میباشد. 
عمیق ترین قسمت اقیانوس 36.200 کیلومتر عمق دارد و در قسمت غربی اقیانوس اطلس قرار گرفته است. 
صحرای sahara بزرگترین و گرم ترین منطقه زمین است و وسعت آن 306 میلیون مایل است.
  
 اطلاعات عمومی شگفت انگیز

 نام بزرگ ترین صحرا چیست

سازه ی the great barrier reef بزرگترین ساختار قابل سکونت جهان و به ارتفاع 2000 کیلومتر است. 
خوشبختانه، زخم هایی که آلوده به شمع هستند ،زودتر التیام میابند و از پخش شدن گانگرین و عفونت جلوگیری میکند. 
تعداد موجودات زنده بر روی پوست انسان بیش تر از کل جمعیت جهان است.
 
اطلاعات عمومی شگفت انگیز

حقایقی جالب درباره دست دادن 

جالب است بدانید مقدار جرم کمتری از طریق بوسیدن نسبت به دست دادن منتقل میشود.

حقایق و دانستنی های منحصر به فرد درباره جهان پیرامون

در قرن 14 ،طاعون بیش از 75 میلیون نفر را کشت. 
یک انسان سالم ،دارای 6 میلیون، میلیون، میلیون هموگلوبین است. 
هر دو هزار بچه متولد شده یکی هنگام تولد دندان دارد.
 
 اطلاعات عمومی شگفت انگیز

نوزاد تازه متولد شده با دندان

میکروب ها ،میتوانند در میله های خنک کننده راکتور هسته ای زنده بمانند. 
میکرو ارگانیسم ها بعد از یخ زدن در دمای صفر درجه به مدت سه میلیون سال بوجود آمده اند.
منبع : بخش سرگرمی نمناک