general information

اطلاعات عمومی در همه حوزه ها

general information

اطلاعات عمومی در همه حوزه ها

چرا وقتی انسان پیر می شود رنگ مو های او سفید یا خاکستری می شود؟

موی انسان ماده ای به نام ملانین دارد.رنگ تیره یا روشن مو بستگی به میزان مقدار ملانین دارد.تولید ملانین باپیر شدن انسان ممکن است متوقف شود.با این وجود موها همچنان به رشد خود ادامه میدهند اما به جای رنگ اصلی خود خاکستری یا سفید میشوند.

 

با چند راهکار ساده و روزمره، به افزایش اطلاعات عمومی خود بپردازیم

در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که هر فرد به‌راحتی می‌توانید به ساده‌ترین و پیچیده‌ترین اطلاعات در سراسر جهان دسترسی پیدا کند و هیچ عذری برای کم بودن اطلاعات عمومی و دانش افراد وجود ندارد. مغز ما روزانه نیاز دارد تا فعالیت‌های گسترده‌ای را تحلیل و پردازش کند و فقط در این صورت می‌توان ذهن و حافظه‌ای قوی داشت. اگر از مغزمان کار نکشیم رفته رفته شاهد تنبلی آن خواهیم بود در نتیجه چه خوب است که از این توانایی باارزش استفاده کنیم و با این قدرت یادگیری بالا، بتوانیم در زمینه موضوعات موردعلاقه و متنوع اطلاعات کسب کنیم. در این مطلب قصد داریم تا چند راهکار ساده و روزمره را برای افزایش اطلاعات عمومی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. توجه داشته باشید که افزایش اطلاعات عمومی، علاوه بر تقویت مغز و ذهن، به عزت‌نفس شما نیز کمک می‌کند و قدرت صحبت در راستای موضوعات مختلف را به شما خواهد داد.

افزایش اطلاعات عمومی

چند راهکار ساده و روزمره برای افزایش اطلاعات عمومی

روزنامه بخوانید

بااینکه در این روزها تمامی اخبار و مطالب در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر می‌شود اما هنوز هم روزنامه‌ها حرف‌هایی برای گفتن دارند. شما با ورق زدن روزنامه‌ها می‌توانید اطلاعات متنوعی در زمینه‌های مختلف کسب کنید و روزنامه هنوز یک راه ساده برای دسترسی به اطلاعات گسترده‌ی روز دنیا محسوب می‌شود.

به‌صورت روزانه مطالعه داشته باشید

تنها راه افزایش اطلاعات عمومی مطالعه است. شما می‌توانید در زمینه‌های موردعلاقه‌تان مطالعه داشته باشید و این مطالعه می‌تواند از طریق گوشی هوشمند یا از طریق کتاب و مجله باشد. همین‌که موضوعات جدیدی را بخوانید و به ذهنتان اطلاعات وارد کنید درواقع مغزتان را فعال کرده‌اید. شما می‌توانید با کتاب‌های علمی ساده و اطلاعات عمومی شروع کنید و بر موضوعاتی متمرکز شوید که بیشتر ذهنتان را مشغول می‌کند. البته مطالعات روزمره حتماً نباید علمی باشد بلکه می‌تواند در قالب یک داستان یا اخبار روز دنیا هم باشد.

اطلاعات عمومی

به‌جای دیدن برنامه‌های بی‌محتوا، ویدیوهای آموزشی یا مستندهای علمی ببینید

باید اشاره‌کنیم که برنامه‌های زرد و بی‌محتوا و سریال‌های ناتمام، هرگز پایانی ندارند. چه خوب است که به‌جای تماشای تلویزیون و برنامه‌های این‌چنینی از ویدیوهای آموزشی بازدید کنید یا به دنبال برنامه‌های مستند علمی باشید. برای افرادی که از خواندن فراری هستند مشاهده‌ی ویدیوهای آموزشی و مستندات علمی بهترین روش برای افزایش اطلاعات عمومی است.

پاسخ هر سؤالی را که به ذهنمان آمد از گوگل پیدا کنیم

گوگل پاسخ همه‌ی سؤالات را دارد پس بهترین کار این است که هرگاه سؤالی به ذهنتان رسید آن را در گوگل جستجو کنید. حس کنجکاوی شما نسبت به یک موضوع باعث می‌شود که قدرت یادگیری‌تان افزایش یابد. توجه کنید که نباید یادگیری را به زمان دیگری بی اندازید و باید همان لحظه که سؤالی به ذهنتان آمدُ درباره آن موضوع مطالعه کنید. این روش جستجو و پیدا کردن پاسخ سؤالات ذهن، یک روش ساده و رایج روزمره برای افزایش اطلاعات عمومی خواهد بود.

در بین جمع‌هایتان در رابطه با موضوعات علمی و اطلاعات عمومی بحث کنید

سعی کنید در جمع‌ها آنچه را که مطالعه کرده‌اید را با دیگران هم در میان بگذارید تا بحث‌های علمی باز شود. همچنین با تعریف کردن موضوعات علمی برای دیگران می‌توانید آن مطلب را برای همیشه در ذهن خود ثبت نمایید. از سوی دیگر این کار باعث می‌شود تا دیگران هم اطلاعات خود را با شما به اشتراک بگذارند و این‌گونه تبادل اطلاعات شکل خواهد گرفت و تأثیر خوبی در افزایش اطلاعات عمومی‌تان خواهد داشت.

افزایش اطلاعات عمومی

ذهن خود را به چالش بکشید و سعی کنید اطلاعات را در حافظه‌تان ذخیره کنید

نباید به گوشی و کتاب تکیه کنید و باید سعی کنید که تمامی مطالعاتتان را به ذهنتان بسپارید. درست است که شما همیشه به گوگل دسترسی دارید اما اطلاعات عمومی شما باید در ذهن و حافظه‌تان شکل بگیرد. پس بهتر است سعی کنید مطالعاتتان را به ذهنتان بسپارید و همیشه به مطالعاتتان فکر کنید یا برای اینکه هر مطلب را به ذهن بسپارید آن را برای بقیه هم تعریف کنید و هر موضوع را در ذهنتان به چالش بکشید.

۱۰ گزینه رایج در زندگی روزمره که هرگز نمی توانید دلیل وجودشان را حدس بزنید

همه ما در زندگی روزمره با مسائل جالب و عجیبی رو به رو می شویم که می توانند موجب تغییر مسیر زندگی یا دیدگاه هایمان بشوند، گاهی هم در درجه های خفیف تر، باعث می شوند تا اطلاعات جدیدی کسب کنیم که در گذشته چیزی در موردشان نمی دانسته ایم، یا شاید هرگز به آن ها توجه نکرده بودیم.

به طور مثال، آیا تا کنون به این فکر کرده اید که چرا جا دکمه ای های دوخته شده روی یقه پیراهن های مردانه، به جای اینکه عمودی باشند، افقی هستند؟ یا تا الان سوراخ های موجود روی پنجره هواپیما را دیده اید؟

حلقه پارچه ای در پشت پیراهن های مردانه

1

دو ایده برای این حلقه به نظر می رسد؛ یکی اینکه از آن می توان برای آویختن لباس از جالباسی استفاده کرد تا یقه یا بقیه جاهای پیراهن چروک نشود. دوم هم این که، احتمالا به عنوان کمک برای بستن کراوات مورد استفاده قرار می گیرد.

کپسول موجود روی سیم های شارژر لپ تاپ

2

این کپسول مهره فریت نام دارد و یک عنصر الکترونیکی غیرفعال است که در مدارات الکترونیکی، نویز فرکانس بالا را حذف می‌ کند. مهره فریت، با اتلاف جریان الکتریکی فرکانس بالا در یک فریت، به عنوان یک عنصرحذف کننده نویز فرکانس بالا عمل می‌ کند. طراحی آن بسیار ساده است: یک محفظه از جنس فریت دارد که کابل دور آن می پیچد.

منفذ کوچک در پنجره هواپیما

3

برای ساخت پنجره های هواپیما از دو لایه شیشه پلاستیکی استفاده می شود. احتمال شکستن و خرد شدن شیشه داخلی در اثر اختلاف فشار موجود در کابین هواپیما و بیرون آن زیاد است. در نتیجه، یک منفذ بسیار کوچک روی آن تعبیه می کنند تا به هوا اجازه حرکت بین کابین و فضای بین دو شیشه را بدهد. این جریان هوا موجب ایجاد تعادل در این بخش می شود.

بخش آبی پاک کن

4

احتمال شما هم تاکنون تصور می کردید که بخش آبی پاک کن برای پاک کردن نوشته هایی است که با خودکار نوشته شده اند. اما این طور نیست؛ این بخش برای زدودن متون از روی کاغذهای ضخیم است. بخش صورتی پاک کن، در برخی مواقع از خود ردی بر جا می گذارد، اما بخش آبی که زبرتر است، همه چیز را به طور کلی از بین می برد.

تولیدکننده های این محصول متوجه شدند که مردم از کارکرد اصلی این بخش آگاهی ندارند و برای پاک کردن اثر خودکار از آن استفاده می کنند، در نتیجه خودشان هم تغییر نظر داده و تصویر تجاری خودکار را روی آن ترسیم کردند.

شکاف افقی جا دکمه ای روی یقه پیراهن ها

5

دلیل این امر این است که احتمال باز شدن دکمه در این بخش زیاد است و به همین خاطر، جا دکمه ای آن را افقی می دوزند تا این احتمال را کاهش دهند.

واقعیت های بسیار جالب و شگفت انگیز درباره زندگی روزمره که شما را حیرت زده خواهند کرد

جهان پر است از چیزهای جالب، شگفتی ها و معجزاتی که هر روزه در اطراف ما اتفاق می افتند. اما مسئله این است که اغلب ما هیچگاه متوجه این اتفاقات و شگفتی ها نیستیم.  برخی از این اتفاقhت جالب چنان از نظر ما ساده و پیش پا افتاده هستند که لحظه ای از وقت خود را به فکر کردن در مورد آن ها اختصاص نمی دهیم. اما بدون شک دانستن این نکات جالب ممکن است یکی از گره های زندگی ما را باز کند یا اطلاعات مفیدی در اختیار ما قرار دهد. در این مطلب قصد داریم به تعدادی از واقعیت های علمی جالب و شگفت انگیز از سراسر جهان اشاره کنیم. امیدواریم که این واقعیات باعث شوند که با دید جدیدی به زندگی و اتفاقات اطراف خودتان نگاه کنید.

۱- ماده سفید مغز (White matter) که مسئولیت برقراری ارتباط بین نقاط مختلف مغز را بر عهده دارد تا زمانی که به سن ۴۸ سالگی می رسید افزایش حجم خواهد داشت.

Brain_Cortex_Harvard-w700

۲- انسان تنها نماینده ی دنیای حیوانات است که می تواند خطوط مستقیم بکشد.

۳- از هر ۵ زوج در جهان یکی از طریق اینترنت با هم آشنا می شوند.

۴- به یاد آوردن چگونگی شروع رویا غیرممکن است.

2165305-Screenshot1-650-51abbe4814-1484652093-w700

۵- ریش های بور نسبت به ریش های تیره سرعت رشد بیشتری دارند.

۶- وقتی که به موسیقی گوش می دهید بدن شما توانایی بیشتری برای دریافت الکل دارد.

۷- مردم حرفهایی که به صورت درگوشی و نجوا ادا می شوند را بیشتر باور می کنند.

whisper-7-w700

۸- به طور متوسط هر شخص در طول زندگی خود ۲ هفته را پشت چراغ قرمز به سر می برد.

۹- موز تنها میوه ای است که حتی نوزادان نیز به آن آلرژی ندارند.

2165455-Screenshot2-650-25b23a63b3-1484652093-w700

۱۰- ۴۰ درصد از زمین های جهان در ۶ کشور قرار دارند.

۱۱- زنبورها می توانند چهره ی زنبورهایی که دیده اند را شناخته و به یاد بیاورند.

Guard-Wasp-w700

۱۲- سطح کلی ریه های انسان به اندازه یک زمین تنیس است.

۱۳- میزان ضریب هوشی بالاتر امیدواری به زندگی مردان را افزایش می دهد اما در مورد زنان این موضوع کاملاً برعکس است.

۱۴- موسیقی می تواند باعث کاهش درد شود.

music-w700

۱۵- مردها برای سالم بودن باید هفته ای دو بار با همسر خود رابطه ی جنسی داشته باشند.

سری جدید اطلاعات عمومی جالب

آیا می دانید که… دهان روزانه 1 لیتر بزاق ترشح می کند؟
آیا می دانید که… مینای دندان سخت ترین عضو بدن است؟
آیا می دانید که… فقط 11% مردم جهان چپ دست هستند؟
آیا می دانید که… کوچکترین استخوان های بدن در گوش قرار دارد؟

——————————————-

آیا می دانید که… تمام پلک زدن های یک روز معادل 30 دقیقه بستن کامل چشمهاست؟
آیا می دانید که… مغز انسان به طور میانگین حاوی 78% آب می باشد؟

آیا می دانید که… حساس ترین انگشت دست انگشت سبابه است؟
آیا می دانید که… یک بوسه یک دقیقه ای 26 کالری می سوزاند؟

——————————————-

آیا می دانید که… میانگین خواب یک فرد با عمر طبیعی چیزی حدود 25 سال می باشد؟
آیا می دانید که… شایع ترین بیماری های ذهنی استرس و دلواپسی می باشد؟
آیا می دانید که… بدن یک فرد 70 کیلویی حاوی 0.2 میلی گرم طلا است؟
آیا می دانید که… زمانی که خواب هستید کالری بیشتری نسبت به زمان تماشای تلویزیون می سوزانید؟

——————————————-

آیا می دانید که… موقع تایپ با صفحه کلید 56% از تایپ مطالب را با دست چپ انجام می دهید؟
آیا می دانید که… آلرژی به شیر گاو بیشترین امار را نسبت به دیگر خوراکی ها در بین افراد دارد؟
آیا می دانید که… سکسکه بیش از 5 دقیقه به طول نمی انجامد؟
آیا می دانید که… ریش رنگ روشن رشد سریع تری نسبت به ریش مشکی دارد؟

——————————————-

آیا می دانید که… زمانیکه صورت کسی را تشخیص می دهید نیمکره راست مغزتان به شما کمک کرده است؟

آیا می دانید که… افرادی که شب ها کار می کنند استعداد چاقیشان بیشتر خواهد بود؟
آیا می دانید که… بدن انسا از 96000 کیلومتر رگ های خونی تشکیل شده است؟
آیا می دانید که… هر 4 هفته یکبار پوست قبلیتان با پوست جدید جایگزین می شود؟
آیا می دانید که… استفاده هدفون به مدت 1 ساعت باکتریهای گوش را تا 700 بار بیشتر میکند؟